Möt Jonna

Jonna går sitt första år på Barn- och fritidsprogrammet. Hon valde Victum Gymnasium för att hon dels ville gå i en stad, men också för att hon ville byta ut en stor skola mot en liten. Alla känner alla och hon tycker att kontakten med samtliga lärare är bra. Dessutom gillar hon skolans läge.

– Det är jättebra att gå mitt i centrum. Först ligger stationen över gatan och sen har vi nära till allt om man vill handla något på stan eller fika. Sen har vi matkort också. Vi har 25 olika restauranger som vi äter på, vilket gör att man kommer utanför skolans byggnad. Jag valde Barn- och fritidsprogrammet för att jag alltid har velat jobba med barn. Nu, till skillnad från högstadiet, läser man de ämnen man vill. Därför blir lektionerna också roligare.