Vilket program passar dig?

Barn och fritid

Är du omhändertagande? Vill du arbeta med barn och unga? Då kan Barn- och fritidsprogrammet vara något för dig. Här kan du göra skillnad i människors liv – på riktigt.

Du kan jobba som:

Stödassistent som stödjer barn, ungdomar och vuxna med olika funktionsvariationer. Ett ansvarsfullt och omväxlande jobb.

Elevassistent som arbetar i skolan för att ge stöd åt barn och ungdomar som behöver extra stöd i sin inlärning och undervisning.

Barnskötare som tar hand om barn, oftast inom förskoleverksamheter.

Vård och omsorg

Tycker du om att möta nya människor? Vill du bli en del av Sveriges viktigaste bransch? Vård och omsorg är programmet för dig som vill få jobb direkt efter gymnasiet eller behörighet att läsa vidare på högskola.

Du kan jobba som:

Undersköterska på vårdboende, sjukhus, LSS-boende, dagverksamheter eller inom hemvården.

Introduktionsprogram

Har du nyligen anlänt till Sverige? Vill du studera på gymnasiet? Då kan Introduktionsprogrammet Språk eller Introduktionsprogrammet Individuellt alternativ vara något för dig.

Tillsammans arbetar vi för att du ska få tillräckliga kunskaper i svenska för att kunna söka till ett nationellt gymnasieprogram oavsett om du väljer ett högskoleförberedande eller yrkesprogram. På Victum Gymnasium sätter vi dig i fokus och du arbetar efter en individuell bedömning och studieplan.