Om Victum Gymnasium

På Victum Gymnasium i Helsingborg sätter vi människan i centrum mitt i centrum. Och det ser vi som en självklarhet. Därför passar det väldigt bra att vår skola är belägen i hjärtat av staden. Närmare bestämt mitt emot Knutpunkten.

Hos oss kan du välja mellan tre olika program: Barn och fritid, Vård och omsorg samt Introduktionsprogram. Samtliga är inriktade på att lära för livet. Vi ser hälsoperspektivet som ett naturligt inslag i våra utbildningar, vilket ger dig ökade livs- och yrkesmöjligheter.

Grafiskt element för Victum

Vår vision

Att studera hos oss innebär att ta ansvar och ha inflytande över sina studier. Vår vision är att du ska få med dig betydande erfarenheter efter avslutad utbildning. Därför strävar vi efter att du, efter dina tre år hos oss på Victum Gymnasium, uppnår examensmålen inom utbildningen och får en yrkesexamen samt högskolebehörighet.

Låter det bra? Satsa på en praktisk utbildning och sök till oss på Victum Gymnasium i Helsingborg!

Grön Flagg certifierad 2023

Visste du att vi är Grön Flagg-certifierade? Detta innebär att vår verksamhets arbete med lärande för hållbar utveckling är godkänt av Håll Sverige Rent och är ett bevis på att vi har ett kvalitetssäkrat och metodisk arbete inom lärande för hållbar utveckling.