Internationell APL

Tycker du om att resa? Vill du lära dig mer om andra länder och kulturer? Då kan internationell APL vara något för dig.

Oavsett om du väljer programmet Vård och Omsorg eller Barn och Fritid tilldelas du femton veckors arbetsplatsförlagt lärande (APL) inom olika verksamheter i Skåne. Här får du använda dig av dina kunskaper från skolan praktiskt och på riktigt.

Dessutom kan du under årskurs två eller tre ansöka om att göra APL utomlands. Tidigare år har elever fått möjlighet att resa till länder som Frankrike, Spanien, Malta, Rumänien, Turkiet, Grekland, Italien och Tanzania.

Internationell APL är ett roligt sätt att lära känna fler människor, kulturer samt få en inblick i hur det är att arbeta i ett annat land.

Victum Gymnasium, triangelmönster

Vill du vara elev för en dag?