Introduktionsprogram

Har du nyligen anlänt till Sverige? Vill du studera på gymnasiet? Då kan Introduktionsprogrammet Språk (IMS) eller Introduktionsprogrammet Individuellt alternativ (IMA) vara något för dig.

Tillsammans arbetar vi för att du ska få tillräckliga kunskaper i svenska för att kunna söka till ett nationellt gymnasieprogram oavsett om du väljer ett högskoleförberedande eller yrkesprogram. På Victum Gymnasium sätter vi dig i fokus och du arbetar efter en individuell bedömning och studieplan.

Vi tror på ett inkluderande förhållningssätt. Därför ska utbildningen ge förutsättningar för din sociala delaktighet så att du som läser något av våra introduktionsprogram får lära känna andra jämnåriga elever som går på skolans övriga nationella program.

Låter det intressant? Ta en titt på vår ubildningsplan och studieplan.

Elev från språkintroduktion på Victum Gymnasium i Helsingborg