Vi sätter människan i centrum mitt i centrum

Filminspelning av Soffran på Victum

I fredags hade vi besök från vård- och omsorgsförvaltningen (VOF) för att spela in filmen ”Soffran” här på Victum.

Matilda i VO16 och Amanda i VO14 deltog tillsammans med en fd.lärlingselev som nu arbetar på sjukhuset och programledarna Markus och Ulrika från VOF.

De fick svara på vad det var som gjorde att de valde att gå vård och omsorgsprogrammet, vad de hade för kännedom om vården innan de började på utbildningen, hur förväntningarna under utbildningen är och vad de har för framtidsplaner.

I publiken satt ett 20-tal intresserade och nyfikna elever och kompisar som lyssnade aktivt.

Vi är väldigt glada över att få delta i denna film och oerhört stolta över våra duktiga elever som deltog på ett så bra sätt!